Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

De campagne van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest biedt elke bezoeker een persoonlijke Brusselse ervaring

 

De regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest lanceert de nieuwe campagne "Where will Brussels take you?" om Brussel te promoten in binnen- als het buitenland. De website www.takemeto.brussels geeft de bezoekers de mogelijkheid om hun verblijf in Brussel volledig te personaliseren met als doel een unieke ervaring te beleven die verder gaat dan de traditionele clichés. Het doel is dat bezoekers de stad als “mijn Brussel” bestempelen. De campagne wordt in verschillende grote Europese steden gelijktijdig gelanceerd. Diverse ludieke acties en de wereldberoemde Smurfen zullen de campagne mee vormgeven.

Sinds de aanslagen in België meer dan een jaar geleden, stelt de Brusselse Hoofdstedelijke regering alles in het werk om de meest getroffen sectoren te ondersteunen en toeristen en bezoekers hun weg terug te laten vinden naar de Belgische hoofdstad. In deze context wordt vandaag een internationale campagne "Where will Brussels take you?" gelanceerd. De campagne werd ontwikkeld om het imago van Brussel te versterken over de grenzen heen.

"Tal van acties werden onmiddellijk na de aanvallen ondernomen en hebben meteen positieve resultaten opgeleverd. We hebben in het begin van dit jaar een duidelijk herstel van het toerisme in Brussel gezien. De campagne “Where will Brussels take you?” is een extra inspanning van de Brusselse regering om Brussel weer positief op de kaart te zetten. Dit doen we door de beste en meest opmerkelijke aspecten van de stad in het licht te zetten” zei Rudi Vervoort, minister-president.

Where will Brussels take you?

Brussel beschrijven in één zin, of een enkel woord is niet gemakkelijk. Er bestaat geen eenduidige omschrijving om al het potentieel dat Brussel te bieden heeft, te omvatten.

Het doel van de campagne "Where will Brussels take you?" is om een Brussel te tonen waarvan de mensen trots kunnen zeggen “dit is mijn stad”, door te wijzen op alles wat onze hoofdstad karakteriseert: creativiteit, levenslust, diversiteit van mensen, culturele rijkdom en de bekende Brusselse “joie de vivre”. De campagne maakt de weg vrij om de rijkdom en vrijgevigheid van Brussel te beleven, om bezoekers uit te nodigen hun stereotype vooroordelen over onze stad opzij te leggen en om van een bezoek aan de stad een aangename persoonlijke ervaring te maken voor elke bezoeker.

Beleef Brussel tijdens een gepersonaliseerd verblijf aangepast aan uw interesses

Om het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in een nieuw licht te zetten, heeft het agentschap Wunderman Brussels een online platform ontwikkelt www.takemeto.brussels, dat een gepersonaliseerd verblijf in Brussel aanbiedt. Naargelang de interesses en persoonlijke gegevens die de gebruikers ingeven, stippelt het platform een specifieke Brusselse route uit die overeenkomt met het profiel van de bezoeker.

“Where will Brussels take you?" zal ook verder worden ontwikkeld tot een postercampagne op een aantal belangrijke locaties in België zoals treinstations en luchthavens en in een aantal Europese steden, maar ook online, op sociale media waar influencers de campagne verder gaan verspreiden. De campagnevideo, beschikbaar op press.takemeto.brussels, werd geproduceerd door Nicolas Karakatsanis, internationaal gereputeerde Belgische regisseur en Anders Malmberg, producent. Internationaal bekende ambassadeurs uit Brussel, waaronder Eddy Merckx, Paul Van Himst, Julie Taton en Laura Beyne, zullen tijdens de hele campagne helpen het imago van Brussel te versterken.

Promoacties: elke week een kans om een weekend in Brussel te winnen

De Smurfen als campagneambassadeurs
De campagne werd gelijktijdig in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en, natuurlijk, in België gelanceerd met behulp van diverse ludieke acties en de befaamde in Brussel geboren ambassadeurs, de Smurfen. De Smurfen zijn binnengedrongen in het hart van verschillende Europese steden om Brussel te promoten als toeristische bestemming. In elk land wordt “een winnaar” gezocht die een onvergetelijk bezoek aan Brussel cadeau krijgt.

Elke week kan een weekendje Brussel gewonnen worden

Legers van Smurfenbeeldjes werden geplaatst op verschillende bekende toeristische plaatsen in Amsterdam, Berlijn, Londen, Madrid, Parijs en Rome, en ook in Antwerpen en Namen. Ze moedigen Belgen en Europeanen aan om de website te bezoeken www.takemeto.brussels, en hun kans te wagen om een weekendje Brussel te winnen, inclusief transport en twee overnachtingen.
www.takemeto.brussels

De promotiecampagne voor Brussel zal zes maanden duren en eindigt op 31 oktober 2017.

HOT

Laatst toegevoegd