Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

Bij het autohuren in het buitenland is het handig een beetje wantrouwend te zijn.

Het is vaak zo dat je bij een online booking bij aankomst geconfronteerd wordt met aanvullende verekeringen. Dat is heel vervelend, want vaak komt er nog eens eenzelfde bedrag bij voor flauwekul waar je niet om gevraagd hebt. De laatste jaren boek  ik daarom mijn huurauto altijd bij Sunny Cars omdat bij het huurbedrag alle aanvullende verzekeringen zijn opgenomen. Sunnycars zorgt door een goede selectie van partners ook voor goede en jonge autos. In mijn mei-reis van vorige week stond er in Porto een fraaie en grote NISSAN QASHQAI diesel automaat klaar met maar 3200 km op de teller. Mooie auto en dat voor 307,- euro exclusief de navigatie. Handige auto als je plannen hebt om lokaties te bezoeken die een beetje buiten de gebaande routes liggen. Vandaar voor mij steeds:
http://www.sunnycars.nl

Uit het jaarlijkse trendonderzoek van autoverhuurder Sunny Cars, is gebleken dat Nederlanders en het huren van een auto in het buitenland een prima match zijn. Ruim een derde huurde in de afgelopen 3 jaar een auto. Toch vertrouwt bijna de helft (48,3%) van de Nederlanders het niet om een auto te huren in het buitenland. De belangrijkste redenen: ze voelen zich onder druk gezet om a anvullende verzekeringen af te nemen bij het ophalen van de huurauto (43,3%) en hebben negatieve ervaringen (33,5%). De Europese Commissie voert dan ook strijd tegen autoverhuurbedrijven die de consument met onvoorziene kosten opzadelen.

Sunny Cars in Salvatierra de Tormes en Guarda

imageimageimageimage

 
Onvoorziene kosten grootste bron van irritatie
Nederlanders willen weten waar ze aan toe zijn. Onverwachte kosten achteraf schaden hun vertrouwen in de autoverhuurbranche en dat is terug te zien in de resultaten van het jaarlijkse onderzoek van Sunny Cars. Nog meer dan vorig jaar ergeren we ons aan extra onvoorziene kosten, zoals een verplichte verzekering. Deze ergernis staat dan ook met stip op nummer één als grootste irritatiebron (47,9%, stijging van 7,9% t.o.v. vorig jaar). De irritaties rondom autohuur zijn het afgelopen jaar toegenomen. De grootste irritaties zijn:
 
1.      Onvoorziene kosten, zoals een verplichte verzekering (47,9%, +7,9%)
2.      Een andere auto meekrijgen dan is gereserveerd (35,9%, + 6,5%)
3.      Een lange rij aan de verhuurbalie ter plaatse (28,4%, +1,5%)
 
Autohuurder wil transparantie en all-in pakket
Maar liefst 73,4% geeft aan dat autoverhuurders transparanter moeten zijn over de kosten van het huren van een auto in het buitenland. Ruim de helft zit niet te wachten op bijkomende kosten (52,5%). Zes op de tien (62,2%) verkiest dan ook een all-in autohuurpakket, zoals Sunny Cars dat aanbiedt, waarbij alle belangrijk verzekeringen gecoverd zijn. Nederlanders willen weten waar ze aan toe zijn en zijn het meest gerustgesteld als ze zeker weten dat álle kosten zijn gedekt in het huurbedrag (58,1%). Onzekerheid is funest voor de vakantiepret en ontspanning, maar liefst 45% (44,3%, +5) van de Nederlanders die een auto huurt, koopt ter plekke het eigen risico af.
 
Strijd tegen onvoorziene kosten
De Europese commissie heeft onlangs samen met de Europese consumentenautoriteiten en 5 autoverhuurders een convenant opgesteld. Verhuurders die hiervoor tekenen moeten de consument duidelijk meedelen wat er in het basispakket voor de autohuur gedekt is en met name welke schade daarbij niet gedekt is of onder het eigen risico valt. Naast de Europese Commissie en de nationale consumentenautoriteiten maakt ook ANVR zich hard voor eerlijke autoverhuur. Sunny Cars is in mei 2017 als eerste autoverhuurder volwaardig lid van de ANVR geworden en biedt haar klanten daarmee nog meer garanties en bescherming zoals een all-in prijs, goede verzekeringen, eerlijke voorwaarden en klachtenafhandeling via geschillencommissie.
 
Hans Knottnerus, General Manager Sunny Cars Nederland & België: “Als één van de grootste aanbieders van autohuur in het buitenland zijn wij volledig op de hoogte van wat er speelt in de autoverhuurbranche en de behoeften van klanten. Het gebrek aan transparantie vinden wij een kwalijke zaak, zeker omdat uit ons jaarlijks terugkerende trendonderzoek blijkt dat daardoor het vertrouwen afneemt. We hopen dat dit met het verscherpt toezicht vanuit de Europese Commissie zal verbeteren. Want als iets naar voren komt uit dit onderzoek is het dat Nederlanders duidelijkheid willen bij het huren van een auto: transparantie over de kosten, de voorwaarden en de verzekeringen. Ons standaard all-inclusive product biedt die gevraagde helderheid.”

Over Sunny Cars
Bij Sunny Cars reserveren vakantiegangers een zorgeloze huurauto. Het bedrijf hanteert een unieke all-informule waarbij all-in ook echt all-in betekent: ongelimiteerde kilometers, alle benodigde verzekeringen, dekking van glas-banden-bodem- en dakschade, terugbetaling eigen risico en een aanvullende WA-verzekering van € 7,5 miljoen zijn standaard zijn inbegrepen. Als extra optie kunnen klanten kiezen voor aanvullende servicepakketten. Sla de wachtrij over met Premium of Express of kies voor het Geen waarborg pakket, zodat je geen creditcard of zelfs cash nodig hebt. Daarnaast beschikt Sunny Cars over een daadkrachtige reserveringsafdeling om klanten voor, tijdens en na hun reis optimaal te helpen. Sunny Cars bestaat al sinds 1991 en behoort tot de grootste autohuurspecialisten in Europa met een breed aanbod all-inclusive huurauto’s op meer dan 8.000 bestemmingen in meer dan 120 landen. Sunny Cars werkt uitsluitend samen met lokale partners die voldoen aan de hoge kwaliteits- en service-eisen die zij stelt. Daarnaast is Sunny Cars vanaf 1 mei officieel ANVR lid. De onafhankelijk specialist is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Zwitserland waar zij haar huurauto´s via reisbureaus en online aanbiedt. Voor meer informatie: http://www.sunnycars.nl

Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Panelwizard namens Sunny Cars in april 2017 onder 1.129 respondenten van 25 jaar en ouder, representatief naar geslacht, leeftijd, opleiding, arbeidsparticipatie en gezinssituatie. Het is een jaarlijks terugkerend onderzoek waarin we vragen naar de ervaringen met het huren van een auto voor de vakantie en daarmee trends signaleren. In 2016 hield Sunny Cars het eerste onderzoek.

HOT

Laatst toegevoegd