Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte.

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

vvkr‘Wij willen meer zijn dan een branchevereniging van kleinschalige reisorganisaties’. Afgelopen weekend kwamen 15 reisbedrijven, die lid zijn van de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties, bijeen om het beleid voor de komende jaren met elkaar uit te stippelen. De belangrijkste uitkomst is dat de VvKR meer wil zijn dan een branchevereniging. Zo wordt voor 2016 stevig ingezet op gezamenlijke marketing.

Sinds 2011 is de VvKR gestaag gegroeid van organisatie die zich hard maakt voor alternatieve garantieregelingen tot een vereniging die de brede belangen behartigt van meer dan 200 kleinschalige reisbedrijven. ‘En nu zijn we toe aan een volgende stap’, vertelt Rikkert Barendse, verantwoordelijk bestuurslid voor marketing binnen de vereniging.

VvKR als actieve community of coöperatie
‘Wat de VvKR bijzonder maakt, is dat we een hele actieve groep leden hebben die gezamenlijk het beleid bepalen. Op onze ledenvergaderingen en op dagen waar we kennis delen is gerust een kwart van onze leden aanwezig’, vult secretaris Anne van den Boogaart aan. ‘Het verbaast ons daarom niet dat de leden tijdens het beleidsweekend een grote voorkeur uitspreken voor de VvKR als een actieve coöperatie of community. De vereniging is van leden en voor leden en we willen steeds meer werken aan gezamenlijke groei’.

Gezamenlijke marketing als speerpunt
Het afgelopen jaar lag de focus van werkgroepen en bestuur al op vergroten van de marketing. Zo is een portaal ontwikkeld waar reizigers een betrouwbare kleinschalige reisorganisatie kunnen vinden. ‘Bovendien zijn afspraken gemaakt met verschillende organisatoren van vakantiebeurzen voor speciale VvKR-pleinen’, vervolgt Barendse. ‘Tijdens het weekend zijn uiteindelijk concrete afspraken gemaakt voor verdere gezamenlijke online en offline marketingactiviteiten’.

Inspirerend en belangeloos
Het beleidsweekend is één van de activiteiten die de VvKR onderneemt om met leden te brainstormen. Er is een actieve groep, maar ook telkens weer nieuwe leden die hun visie uitspreken. Robbert ten Kate was er voor het eerst en laat weten dat ‘het veel meer zicht op de organisatie geeft’. Peter Gruben vult aan dat hij het ‘inspirerend vindt om te zien dat zoveel mensen zich belangeloos inzetten voor de vereniging’.

‘Wij weten in welke kast de wodka staat’
Wat de VvKR en haar leden onderscheidt van andere reisorganisaties, is dat zij kleinschalig zijn en over het algemeen specialist op een specifiek terrein. Maar vooral dat zij het allen belangrijk vinden om de wettelijke garantie op orde te hebben. ‘Uiteraard is tijdens het weekend ook gesproken over hoe we nog duidelijker kunnen maken wat de leden van de VvKR uniek maakt. Dat leidde tot de gevleugelde uitspraak ‘wij weten in welke kast de wodka staat’. Dit geeft natuurlijk vooral aan dat VvKR-leden hun reizigers nog meer kunnen vertellen en laten ervaren over een bestemming, omdat zij er zelf heel nauw bij betrokken zijn,’ besluit werkgroep lid Dionne Delnoy.

Voor meer informatie over VvKR, kijk op www.vvkr.nl


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com