DOMEIN TE KOOP - DOMAIN FOR SALE
Met of zonder content!
+/- 10.000 artikelen



Geïnteresseerd stuur mij een email / Interested please send me an email

Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

brazilieNet als vorig jaar is Brazilië opnieuw verkozen tot het meest aantrekkelijke land in Latijns-Amerika. Dat blijkt uit het ‘Latin America Country Brand Report 2015’ van FutureBrand. Het internationale merkadviesbureau deed onderzoek naar de perceptie van 21 Latijns-Amerikaanse landen op onderwerpen als cultuur & erfgoed, kwaliteit van leven, toerisme, ‘made in’ productie en zakelijk potentieel. Daarbij kwam Brazilië opnieuw als sterkste merk uit de bus, gevolgd door Argentinië, Mexico, Chili en Peru. Het onderzoek is uitgevoerd onder 2.000 respondenten uit 15 landen buiten Latijns-Amerika.

Brazilië werd het hoogst beoordeeld op cultuur & erfgoed (80%) vanwege het natuurschoon, de unieke flora en fauna en de historische monumenten die het land herbergt. Dankzij de diversiteit in bezienswaardigheden, toeristische attracties en gastronomie scoort Brazilië tevens goed op het gebied van toerisme (76%). De respondenten waren zeer te spreken over de Braziliaanse producten (65%) en zakelijk potentieel (63%). Verder kreeg het land positieve beoordelingen als het gaat om kwaliteit van leven en normen en waarden.


Brazilië positioneren
Volgens de voorzitter van Embratur - het Nationale Verkeersbureau van Brazilië - Vinícius Lummertz zijn deze onderzoeksresultaten een duidelijk gevolg van de vele inspanningen die worden geleverd om Brazilië te promoten op de internationale markt. Hij vertelt: “We weten dat de perceptie van een land van directe invloed is op de keuze van een toerist om een land wel of niet te bezoeken. Net zoals de kracht van het ‘merk’ Brazilië van invloed is op immigranten of zakelijke investeerders. Hier kunnen wij ons voordeel mee doen.” Lummertz ziet de Verenigde Staten als voorbeeld: “Zij richten zich niet per se op toerisme, maar meer op het merk USA. Er breekt een nieuw tijdperk aan voor onze innovatieve marketingstrategie waarmee we Brazilië meer en meer als merk positioneren. Dat is waardevol voor zowel het toerisme als voor het vertrouwen in ons land.”


Country Brand index
Het ‘Latin America Country Brand Report 2015’ van FutureBrand is gebaseerd op kwantitatief onderzoek onder 2.000 respondenten in de leeftijd van 21 tot 65 jaar die regelmatig naar Zuid-Amerika reizen voor zowel privé als zakelijke doeleinden. De ondervraagden zijn afkomstig uit onder andere Duitsland, Australië, China, en de Verenigde Staten. Sinds 2005 indexeert FutureBrand de perceptie van landen door wereldwijd merkonderzoek.


Over Embratur
Embratur - het Nationale Verkeersbureau van Brazilië - is een agentschap dat onder het Braziliaanse Ministerie van Toerisme ressorteert. Zij richt zich op de internationale promotie en marketing van specifieke reisbestemmingen, toeristische services en producten in Brazilië. Embratur wil de sociale en economische ontwikkeling van het land bevorderen door het internationale toerisme naar binnenlandse bestemmingen te stimuleren.  Hieraan geeft zij invulling door middel van ‘Aquarela’: een strategie met concrete activiteiten voor de internationale promotie van Brazilië. Voor meer informatie:  www.visitbrasil.com

HOT

Laatst toegevoegd