Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

Nieuwe merken van de Fédération Internationale des Logis Maison by Logis en Insolite by Logis.

De Fédération Internationale des Logis, hét kwaliteitslabel voor kleinschalige Europese hotel-restaurants, versterkt het huidige hotelaanbod met twee nieuwe merken: Maison by Logis, ruime groepsaccommodaties waaronder villa’s, appartementen en landelijke huizen, en Insolite by Logis, exclusieve slaapplekken met onder meer boomhutten, bubbelhuizen, woonwagens en yurts.

Veel bestaande Logis hotels hebben hun aanbod uitgebreid door te investeren in nieuwe accommodaties om hotelgasten te prikkelen met nieuwe reisinspiratie. “Door een ruimer aanbod te bieden komt Logis Hotels toe aan de wensen van de reiziger van vandaag de dag. Onze accommodaties bieden een alternatief en een nieuwe reiservaring met exclusieve overnachtingsmogelijkheden”, aldus Thierry Amirault, voorzitter van de Fédération Internationale des Logis,

De Maisons en Insolite accommodaties van Logis zijn boekbaar via logishotels.com en herkenbaar aan een nieuwe, frisse vormgeving. Voor beide nieuwe merken zijn de bekende Logis-waarden en -vereisten van toepassing. In de nieuwe Logis Hotels gids, met een oplage van 500.000 exemplaren, is een speciale sectie met een eigen opmaak gewijd aan de nieuwe merken.

OVER LOGIS
De Fédération Internationale des Logis (FIL) is de grootste keten van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa met meer dan 2.400 hotels en 17 aangesloten hotels in Nederland. Meer dan zestig jaar na haar oprichting in Frankrijk blijft ze zich continu ontwikkelen in Frankrijk, maar ook in Duitsland, België, Groothertogdom Luxemburg, Italië, Portugal, Spanje, Andorra en Nederland. Elke Logis (waarvan de naam afkomstig is van het Franse woord ‘loger’: onderdak verschaffen) heeft zijn eigen persoonlijkheid, waarbij de hotelhouder – nauw betrokken bij de ontdekking van zijn of haar regio – de gasten zelf verwelkomt. Alle deelnemers zijn toegewijd aan het bieden van een kwalitatieve accommodatie in een authentieke sfeer, gerangschikt volgens de comfortcategorieën van een, twee of drie schoorsteentjes. Ze bieden tevens een regionale keuken gericht op lokale producten, en hun restaurants worden volgens hun gastronomische kwaliteit onderverdeeld aan de hand van een, twee of drie stoofpotten. 88 van de restaurants zijn benoemd tot ‘Table Distinguée’: deze vertegenwoordigen het beste van de keuken van Logis en werden door een jury van gastronomische experts geselecteerd. Sinds 2009 worden de hotels die de waarden van Logis op het hoogste kwaliteitsniveau vervullen, ingedeeld in de categorie ‘Logis d’Exception’. In 2016 lanceerde Logis twee nieuwe labels: ‘Maison by Logis’, bestaande uit villa’s, appartementen en landelijke huizen, en ‘Insolite by Logis’ met onder meer boomhutten, bubbelhuizen, woonwagens en yurts.

HOT

Laatst toegevoegd