Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 1.300.000 accommodaties over de hele wereld.

Rotterdamse burgemeester Aboutaleb bezoekt tentoonstelling in Osaka

haarlemOp slechts 20 kilometer afstand van het bruisende, maar ook steeds drukker wordende, Amsterdam bevindt zich Haarlem. Net als Amsterdam heeft Haarlem een schitterend 17e - eeuws centrum. Evenals Amsterdam beschikt Haarlem over belangrijke musea, zoals het Frans Hals en het Teylers, het oudste museum van Nederland. En ook Haarlem is gelegen aan een voor de stad belangrijke rivier: het Spaarne.

Amsterdam en Haarlem lijken dan ook op elkaar als broer en zus. Een drukke broer en een rustig zusje wel te verstaan. Want dat is waarin ze verschillen. En dat is tegelijkertijd waarom ze elkaar zo goed aanvullen.

Haarlem Marketing heeft een campagne laten ontwikkelen die Haarlem profileert als stad van de menselijke maat. Een stad in de luwte van druk Amsterdam. Dichtbij en toch zo anders. Met als doel het aantrekken van vooral jonge gezinnen met kinderen, jonge bedrijven en binnen- en buitenlandse toeristen, die dan weer wat ouder mogen zijn.

Het thema voor deze campagne luidt:

Adem Haarlem

In deze campagne zien we beelden die de rust, de schoonheid en de gemoedelijkheid van Haarlem tonen. Altijd gecombineerd met de regel Adem Haarlem en soms vergezeld van een tekstje waarin het een of ander wordt toegelicht.

De campagne bestaat uit advertenties in onder meer De Volkskrant en Het Parool, daarnaast mupi’s en abri’s in de Nederlandse steden met een accent op steden in de regio Groot Amsterdam, billboards op NS-stations en Schiphol en verder bannering en andere online-publiciteit, te beginnen bij haarlem.nl.

De geheel vernieuwde website van Haarlem Marketing die qua visualisatie en nieuwe online technieken meer inspeelt op de beleving van een bezoek aan de Spaarnestad, wordt gelijktijdig met deze campagne gelanceerd. De campagne start officieel op 1 september aanstaande. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Het ei van Ubachs. Adem in. Adem uit. Adem Haarlem.

Over Haarlem Marketing

Vleeshal HaarlemHaarlem Marketing is een publiek-private stichting, opgericht in januari 2009. De organisatie is verantwoordelijk voor de marketing van de stad Haarlem. De missie van Haarlem Marketing is om het merk en de reputatie van Haarlem te versterken. Hierbij wordt de positionering ‘wereldplek met een menselijke maat’ als leidraad gebruikt. Het beoogde effect is het behouden en aantrekken van bewoners, bedrijven, bezoekers en studenten. Citymarketing is geen doel op zichzelf, maar een middel om maximale economische spin-off te genereren voor de stad. Citymarketing creëert meerwaarde en is dus meer dan alleen stadspromotie.


De kernwaarden van Haarlem zijn vastgesteld op ‘oorspronkelijkheid, kwaliteit en menselijke maat’. Deze drie symboliseren het unieke karakter van de stad. Het verbinden van deze kernwaarden aan evenementen, verhalen, activiteiten en mensen in de stad geeft ze de gewenste lading en maakt ze overdraagbaar. VVV Haarlem is een onderdeel van Haarlem Marketing.

www.haarlem.nl

HOT

Laatst toegevoegd