Artificial Intelligence (AI) de dood voor alle reisbureaus of is dat nu nog sterk overdreven.

Voor degenen die HAL nog kennen uit “”A Space Odyssey”” die werd uitgebracht in 1968 was AI nog een speeltje van de toekomst. Maar dankzij veel betere en snellere Graphics Processing Units (GPU's), grotere dataopslag, en betere algoritmen is AI is nu overal.

Lees meer: Artificial Intelligence (AI) de dood voor alle reisbureaus of is dat nu nog sterk overdreven.

Travel Risk Map

Door gebeurtenissen in 2016 wordt het steeds meer een uitdaging goed zicht te houden op de veiligheid in een bestemming. Individuele reizigers en organisaties moeten zich goed bewust zijn dat bij het reizen naar een bepaalde bestemming het gevoel voor veiligheid is gebaseerd op feiten en niet op perceptie.

Lees meer: Veiligheid op reis in het algemeen, de gezondheid en in het verkeer

Griekenland (Grieks: Ελλάδα, Ellada, formeel en historisch: Ελλάς, Ellas, 'Hellas'), officieel de Helleense Republiek (Grieks: Ελληνική Δημοκρατία, Elliniki Dimokratia) is een land in Zuidoost-Europa, bestaande uit het zuidelijkste deel van het Balkanschiereiland en een groot aantal eilanden. Deze eilanden vormen samen ongeveer 20% van het landoppervlak.

Lees meer: Griekenland - altijd een verrassende bestemming

Op reis in eigen land of elders in de wereld zul je altijd vroeg of laat geconfronteerd worden met grappige of heel bijzondere situaties. Het is altijd leuk om die beelden te delen met anderen. Hebt u ook interessante situaties meegemaakt - stuur ze ons op en we plaatsen ze dan graag - als het past in het kader van de website - in deze serie. Bij deze alvast een kleine voorselectie. Je kunt je foto sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lees meer: Grappige situaties op reis - breng ze in beeld

Millennials - zijn ze werkelijk van invloed op de manier van reizen?

De generatie Y staat internationaal ook wel bekend als de Millennials, Net Generation, Generation Next of de Echo Boomers. Millennials (geboren tussen 1981 en 2000 begeven zich op de reismarkt en bereiden deze reizen op een andere manier voor dan de eerder generaties. Ze hebben andere verwachtingen en stellen andere eisen. Millennials zijn gewend dat digitaal en fysiek, werk en vrijetijd doorelkaar lopen. Zij schakelen snel en halen hun informatie overal vandaan.

Lees meer: Millennials - zijn ze werkelijk van invloed op de manier van reizen?