Self Connection - zelf voor de vliegverbindingen zorgen . . . een belangrijke trend?

Er is sprake van Self connection als reizigers zelf losse vliegtickets  gaan boeken voor een reis van stad A naar stad E via de steden B, C en D.

Het zelf boeken van delen van vluchten bij verschillende luchtvaartmaatschappijen – bekend als een self conncetion – is in Europa serieus in ontwikkeling en sinds kort ook onder de Millenials in de VS. Deze groep reizigers hebben er naar verhouding meer vertrouwen in dat ze hun vluchten zelf goed kunnen boeken.

Zolang internet bestaat en er vliegtickets online geboekt konden worden, waren dat steeds tickets voor een enkele heen- en terugvlucht. Nu is de wereld sterk veranderd en reizigers zijn op zoek naar de beste prijs voor de beste service en de slimste combinatie en op het meest geschikte moment.

Nu de reizigers zelf het heft in handen nemen zullen de aanbieders van tickets – samen met hun marketeers – gemak moeten aanbieden aan de reizigers die meer en meer self connecting willen worden.

Als het om de reisplanning gaat is er bij de consumenten veel veranderd. Ze zijn al jaren heel vertrouwd geraakt met hun mobiel en orienteren zich uitgebreid online – bijvoorbeeld bij Google Tickets in plaats van een luchtvaartmaatschappij of luchthaven.

Het is vooral de groep van de Millenials die hierin voorop loopt. Zijn er dat veel?
In China wordt het aantal Millenials geschat op  ongeveer 500 miljoen en in India op 250 miljoen. Dat zijn serieuze aantallen om rekening mee te houden.

airliners