china tourist 2Het uitgaande toerisme vanuit China blijft maar groeien.  En volgens de boekingssite Hotels.com is de Chinese reiziger steeds jonger, meer onafhankelijk en techisch (media) handig.  Chinezen noemen  Australie, Japan en Frankrijk als topbestemming die ze in het komende jaar zouden willen bezoeken. Ondanks het feit dat  de  U.S. als  6e land op deze lijst staat hebben de Chinezen op de website van Hotels.com de meeste boekingen gedaan.


Top 10 bestemmingen die de Chinese reizigers in de komende 12 maanden zouden willen bezoeken.

Rang    Land
1    Australia
2    Japan
3    France
4    Hong Kong
5    South Korea
6    U.S.
7    Maldives
8    Germany
9    Thailand
10    Taiwan

Top bezienswaardigheden voor de Chinezen
De pyramiden van Giza in Egypte, Mount Fuji in Japan en de Eiffel toren in Parijs zijn de top bezienswaardigheden die je toch een keer in je leven moet hebben bezocht.

Top 10 bezienswaardigheden voor Chinese reizigers - buiten China
Rang    Landmark/bezienswaardigheid
1    Pyramids of Giza (Egypt)
2    Mount Fuji (Japan)
3    Eiffel Tower (France)
4    Palace of Versailles (France)
5    Venice (Italy)
6    The Grand Canyon (U.S.)
7    Himalayas/Mount Everest
8    Niagara Falls (Canada)
9    Acropolis of Athens (Greece)
10    Sydney Opera House (Australia)
 
 
Landen die het meest aandacht hebben voor Chinese reizigers
Zuid Korea heeft het meest aandacht voor de Chinese reiziger - gevolgd  door Thailand en Japan.

Rang    Land
1    South Korea
2    Thailand
3    Japan
4    Singapore
5    Maldives
6    Hong Kong
7    Taiwan
8    France
9    Australia
10    Macau
 
 
Andere uitkomsten van het onderzoek van Hotels.com
De gemiddelde besteding per dag door Chinese internationale reizigers  3,324 RMB ($536 USD) exclusief accommodatie, waarbij de meeste uitgaven gingen naar shopping, eten en bezichtigingen. De top 10 procent van de Chinese reizigers besteden een gemiddelde van  11,077 RMB ($1,786 USD) per dag.

59% van de hoteleigenaren  signaleerden in 2014  een toename van Chinese gasten jonger dan 35  en zij verwachten dat deze trend zal toenemen.  Deze groei is vooral sterk in de Asia Pacific regio, waar hoteleigenaren een toename van 78 78% signaleerden.
 In de laatste 12 maanden heeft 80% van de Chinezen de reis online gepland en geboekt. De helft van deze reizigers gebruikt hierbij  apps op hun smart-phone voor planning en boeking.


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com