Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Finnair meest punctuele maatschappij op luchthaven Brussel.


Finnair heeft uit handen van Brussels Airport een award ontvangen als meest punctuele Europese luchtvaartmaatschappij in het jaar 2009. Alle maatschappijen die vanaf de Brusselse luchthaven opereren deden mee aan deze Aviation Awards. Maar Finnair viel nog meer in de prijzen: uit het 2010 World Airline Awards onderzoek van het Britse Skytrax kwam Finnair als beste luchtmaatschappij van Noord-Europa uit de bus. Skytrax is een in Londen gevestigd onderzoeksbureau dat sinds 1989 luchtvaart-maatschappijen en luchthavens wereldwijd beoordeeld op service en kwaliteit. ‘We zijn uiteraard trots op beide prijzen. Het toont aan dat wij met ons product en dienstverlening op de goede weg zijn,’ aldus Janne Soini, sales director Finnair Benelux.

Punctuality Award
Zoals andere luchthavens in Europa meet ook Brussels Airport de aankomst- en vertrekijden van vluchten binnen Europa. In de categorie Punctuality Award Short Haul Airline versloeg Finnair de maatschappijen Austrian Airlines, SAS, TAP en Areoflot. Het is het derde jaar dat deze prijs wordt uitgereikt. ’Voor zowel zakenreizigers als toeristen is vertraging tijdens een reis één van de grootste ergernissen,’ aldus Janne Soini, sales director Finnair Benelux. ’Ik ben daarom verheugd met en trots op deze prestatie van formaat. Het is een pluim op het werk van de vele afdelingen op ons hoofdkantoor in Helsinki en de afhandeling in Brussel want het is een behoorlijk complexe klus.’

Skytrax
Ruim 18 miljoen passagiers uit meer dan 100 landen deden mee aan het Skytrax onderzoek van dit gerenommeerde bureau dat tussen juli 2009 en april 2010 plaatsvond. Ruim 38 aspecten werden beoordeeld, waaronder check-in procedure, boarding, de comfort van de stoelen, kwaliteit van de maaltijden, het cabine personeel, het inflight magazine, het inflight entertainment systeem, bagageafhandeling en hoe schoon de cabine en de toiletten zijn. Soini: ’Klant is koning dus een aanprijzing van ons bestaanrecht – onze passagiers – is een fantastisch compliment en een bevestiging dat zij ons product hoog waarderen.’

Finnair
De oprichting in 1923 maakt Finnair tot een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Vanuit Helsinki omvat het routenetwerk ruim 50 internationale bestemmingen. In haar thuisland vliegt Finnair naar 14 bestemmingen. De maatschappij maakt deel uit van de oneworld alliantie, het samenwerkingsverband van op dit moment elf luchtvaartmaatschappijen. Op de intercontinentale routes zijn de MD-11’s vervangen door de nieuwe Airbus A330 en de A340. De dienstregeling en het routenetwerk van Finnair vindt men op http://www.finnair.com. Reserveringen via http://www.finnair.com, het reisbureau of 0900-finnair (0900-3466247 : kosten bedragen € 0,20 per minuut).