Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Reclamefilms op regionale omroepen. Onder het motto ‘Gelderland levert je mooie streken’ werken de vier regionale bureaus voor toerisme

en het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme samen. Bedoeling is de vier streken van Gelderland nadrukkelijker op de kaart te zetten. Voor dat doel is een serie reclamefilms gemaakt die vanaf vrijdag 24 september worden uitgezonden op de meeste regionale omroepen van ons land. Ieder van de vier Gelderse regio’s heeft vier filmpjes laten produceren die tot en met het eind van dit jaar worden uitgezonden. De filmpjes sluiten telkens af met het noemen van de website www.geldersestreken.nl alsmede de betreffende regionale toeristische website, voor de Achterhoek www.achterhoek.nl
 
Arrangementen
Het Achterhoeks Bureau voor Toerisme heeft ervoor gekozen aan de reclamespots voordeel- arrangementen te koppelen. Direct te boeken vanaf de website www.achterhoek.nl. De sitebezoeker kan online zijn reservering maken voor een scala aan arrangementen, verdeeld in drie thema’s. Actief de natuur in, een driedaags arrangement met fiets- of wandelroutes. Culinair genieten, een tweedaags arrangement met nadruk op lekker eten en slapen. En tot slot sfeer snuiven, tweedaagse arrangementen op basis van logies ontbijt. Een groot aantal Achterhoekse hotels werkt aan ieder thema mee, zodat de consument snel en makkelijk een veelheid aan kant-en-klare – voordelige! – arrangementen in de Achterhoek kan reserveren.

Reclamefilms
Iedere reclamefilm gaat in op andere facetten van de toeristische gebieden. De vier filmpjes worden als een serie, verdeeld over drie maanden, uitgezonden, zodat de televisiekijker telkens een nieuw beeld van de Gelderse streken krijgt voorgeschoteld. Het eerste Achterhoekse filmpje stelt wijnen en streekproducten centraal. Spot twee gaat over wild eten in de Achterhoek. De derde boodschap brengt de charme van de Achterhoek in de winter naar voren. En er wordt afgesloten met een spot over Achterhoekse Hanzesteden. De filmpjes zijn niet alleen op de regionale omroepen te zien, maar kunnen ook worden bekeken op www.achterhoek.nl.
 
Regionale omroepen

De televisiespots worden uitgezonden op de grotere regionale omroepen van ons land L1TV (Limburg), Omroep Brabant, TV Rijnmond, TV West (Zuid-Holland), TV Noord-Holland, AT5 (Amsterdam), TV Utrecht, Omroep Flevoland, Omroep Gelderland en TV Oost (Overijssel). Uitzenddagen en –momenten zijn verdeeld over drie maanden, in totaal betreft de campagne meer dan duizend presentaties.

Financiële ondersteuning
Het project is mede mogelijk gemaakt dankzij financiële ondersteuning van de provincie Gelderland. Uitvoering is in handen van de Regionale Bureaus voor Toerisme Achterhoek, Veluwe, Rivierenland en Arnhem-Nijmegen alsmede het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme.