Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Nederlandse toerist fotografeert er lustig op los.De Nederlandse toerist fotografeert er vakantievierend lustig op los en de scheiding tussen beroepsfotografie en de goede amateur wordt steeds kleiner.

De vele amateur- en hobbyfotografen die hun herinneringen van onderweg graag digitaal vastleggen krijgen nieuwe impulsen voorgeschoteld op ‘Reizen & Fotografie’, een nieuw segment op de Vakantiebeurs van 11 tot en met 15 januari 2012. Een deel van hal 10 van Jaarbeurs Utrecht is voor dit nieuwe initiatief gereserveerd. De bezoekers maken kennis met de nieuwste snufjes op fototechnisch gebied en kunnen actief met de camera aan het werk.
    

De makkelijk mee te nemen compact camera kan al veel dankzij de automatische instellingen, maar steeds meer hobbyfotografen kiezen voor een spiegelreflexcamera met meer instelmogelijkheden en verwisselbare objectieven. Tijdens ‘Reizen & Fotografie’ geven professionele fotografen duidelijke uitleg over het gebruik van diverse soorten camera’s, het optimaliseren van de opnamen met moderne beeldbewerkingstechnieken en geven nuttige tips & tricks tijdens workshops.

Interessante combinatie
Dagmar Ypenberg, projectmanager van de Vakantiebeurs: ‘’Tijdens het reizen kun je niet om fotografie heen en dat maakt deze combinatie ook zo interessant voor bezoeker en fotobranche. Uit ons vakantiebeursonderzoek blijkt dat 80% van de 125.000 bezoekers bovengemiddeld interesse heeft in fotografie. 47% hiervan zegt minimaal 400 euro uit te geven aan een camera. Met deze cijfers verdient de fotobranche een eigen gezicht binnen de beurs’’.

‘Doen en beleven’
‘’Vakantie en fotografie zijn twee handen op één buik’’, zegt Tim van Vlierden die verantwoordelijk is  voor het segment. ‘’Vanuit de markt wordt enthousiast gereageerd. De merken onderkennen het potentieel van de vakantiebeursbezoeker. Belangrijkste speerpunt binnen dit event is dat de bezoeker fotografie kan ‘doen en beleven’. Met workshops, presentaties en tal van fotoactiviteiten op het centrale belevingsplein komt de beurs tegemoet aan de grote wens van de bezoekers om inhoudelijk meer informatie te krijgen over fotografie’’.

Internetsite
In de maanden voorafgaand aan de beurs wordt het nieuwe initiatief ondersteund door een internetsite met  informatie over exposanten, het randprogramma en de mogelijkheid voor bezoekers om zich in te schrijven voor workshops of deel te nemen aan een Vakantiebeursfotowedstrijd.