Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Gezamenlijke uitbreiding van het hotelwaarderingsplatform HolidayCheck.nl gepland.

TOMORROW FOCUS AG neemt per 2 april 2012 een aandelenbelang van 55 procent in de Tjingo Groep, de exploitant van het gelijknamige Nederlandse online-reisbureau Tjingo.nl. De resterende 45 procent blijven in bezit van de oprichters en directeuren Jan van der Tempel en Björn Huiskes, die de onderneming in 2005 hebben opgericht. Over de overname van de resterende aandelen werd er een verdere overeenkomst ondertekend.
 

De koopsom van enkele miljoenen euro's wordt gedeeltelijk in contanten voldaan. Daarnaast zal als onderdeel van de koopsom door de dochtermaatschappij van TOMORROW FOCUS, HolidayCheck AG, de licentie voor het Nederlandse hotelwaarderingsplatform HolidayCheck.nl worden ingebracht. Doel hiervan is een snelle introductie van HolidayCheck op de Nederlandse markt onder leiding van het management van Tjingo. Hiervoor zal de Nederlandse content worden uitgebreid en de bestaande internationale content naar het Nederlands worden vertaald. Door de grote overlappingen van de vakantieregio's in Duitsland en Nederland kunnen de bestaande 6 miljoen beoordelingen van HolidayCheck optimaal als startbasis worden benut en zullen ze op die wijze snel een grote rol binnen de Nederlandse hotelwaarderingssector gaan spelen. Vanaf 1 april 2012 zal HolidayCheck.nl als enig Nederlands hotelwaarderingsplatform zelf als bemiddelaar voor georganiseerde vakantiereizen kunnen optreden.

 

Tjingo.nl, dat gevestigd is in Woerden, is een van de meest succesvolle online-bemiddelaars van georganiseerde vakantiereizen in Nederland.  De onderneming werd in 2011 in het kader van een online-enquête uitgeroepen tot het beste online-reisbureau van Nederland. Het al jaren almaar groeiende en winstgevende Tjingo zal als zelfstandig portaal onafhankelijk van HolidayCheck blijven bestaan en ook verder worden uitgebreid.
 

Met bijna 17 miljoen inwoners en een bevolking met een zeer hoge affiniteit met het internet is Nederland een aantrekkelijke markt voor activiteiten rondom de verkoop van georganiseerde vakanties. Volgens schattingen van de branche worden in Nederland rond de 40 à 50 procent van alle georganiseerde vakantiereizen via het internet geboekt.

Met de acquisitie van Tjingo versnelt TOMORROW FOCUS AG de internationale groei van HolidayCheck AG. Daarmee blijft de onderneming vasthouden aan haar strategie om zowel groeimarkten alsook rijpere markten te betreden. Doel daarvan is de netwerkeffecten tussen de markten voor verdere contentopbouw te benutten. In het kader van deze strategie staan er nog meer acquisities in de planning.
 

Stefan Winners, CEO, TOMORROW FOCUS AG: “Deze acquisitie is zowel voor ons als exploitanten van een hotelwaarderingsportaal alsook voor Tjingo als online-reisbureau uitermate aantrekkelijk. Wij brengen ons internationaal bekende merk HolidayCheck met bijna 6 miljoen hotelbeoordelingen, foto's en video's in, waaronder ook reeds bestaande Nederlandse content. Tjingo en haar oprichters Jan van der Tempel en Björn Huiskes als internetondernemers ondersteunen ons anderzijds met hun gedegen kennis van de Nederlandse reismarkt, waardoor wij in Nederland snel vaste voet aan de grond zullen kunnen krijgen. Dat zijn ideale voorwaarden om samen aanzienlijk te kunnen groeien. Deze werkwijze heeft voor ons dan ook een voorbeeldfunctie voor de toekomstige expansie in andere landen.“
 

Björn Huiskes, oprichter en directeur van Tjingo: “Na de winstgevende ontwikkeling en de groei van Tjingo.nl is TOMORROW FOCUS AG voor ons een ideale partner om naast Tjingo.nl een tweede merk op de Nederlandse reismarkt te zetten. TOMORROW FOCUS AG heeft haar toegevoegde waarde met HolidayCheck reeds in vele andere landen bewezen.

Met de door onszelf ontwikkelde software zijn wij nu in staat om voor Nederlandse en Duitse vakantiegangers een breed spectrum aan georganiseerde vakantiereizen van Nederlandse en Duitse aanbieders toegankelijk te maken. Door de sterke combinatie van het hotelwaarderingsplatform HolidayCheck.nl en het zelfstandig gepositioneerde Tjingo ontstaat er voor beide portalen een groot groeipotentieel.“

Over Tjingo:
Tjingo.nl, dat gevestigd is in Woerden, is met een omzet aan georganiseerde vakantiereizen van rond de 30 miljoen euro een van de meest succesvolle online-bemiddelaars voor georganiseerde vakantiereizen in Nederland. De Tjingo Groep heeft 20 medewerkers in dienst. In de loop der jaren heeft Tjingo zich gespecialiseerd in de online-marketing van haar internetportaal alsook in de ontwikkeling van hoogwaardige software die het voor consumenten mogelijk maakt snel, flexibel en eenvoudig de juiste georganiseerde vakantie te vinden.
 

Over HolidayCheck AG:
HolidayCheck AG exploiteert het grootste Duitstalige boekings- en opinieportaal voor reizen en vakanties op het internet.

Het bedrijf is gevestigd in Bottighofen, een Zwitsers grensstadje in de buurt van Konstanz aan het Bodenmeer. Het team bestaat op dit ogenblik uit ruim 200 medewerkers, die met de bemiddeling van volledig verzorgde reizen samen jaarlijks een omzet van meer dan 600 miljoen euro genereren.
 

Het idee om een platform voor het waarderen van vakantiereizen op te zetten, ontstond in 1999. In 2003 werd de onderneming opgericht. Tegenwoordig exploiteert HolidayCheck AG met meer dan 23 miljoen bezoeken per maand (bron: IWV, januari 2012) het grootste Duitstalige vakantiewaarderingsportaal met een TÜV-gecertificeerd reisbureau.

Op grond van de internationaal stijgende vraag is het vakantieplatform inmiddels in tien talen beschikbaar.

Over TOMORROW FOCUS AG:
TOMORROW FOCUS AG (ISIN DE0005495329) in München is een van de meest vooraanstaande, beursgenoteerde internetconcerns in Duitsland.

De onderneming met rond 600 medewerkers is actief in de segmenten transactions, advertising en technologies:
Het segment transactions omvat het hotelwaarderings- en reisboekingsportaal HOLIDAYCHECK, het premium-partnerbemiddelingsportaal ELITEPARTNER en ook het aanbevelingsportaal voor artsen JAMEDA.de. Het segment advertising vormt samen met TOMORROW FOCUS Media een van de meest toonaangevende Duitse online-marketingorganisaties, dat naast de websites van de onderneming, zoals het nieuws- en gebruikswaardeportaal FOCUS Online en het beursportaal FINANZEN100 ook voor de marketing van partnerportalen verantwoordelijk is. CELLULAR GmbH valt onder het segment technologies en is een van de meest toonaangevende Duitse full-service-agentschappen voor mobiele platformen, zoals TFT GmbH, een aanbieder van technische en creatieve diensten voor op het internet gebaseerde IT-oplossingen.

 
www.tomorrow-focus.de