Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Per 1 juli 2012 heeft de Europese Commissie lagere maximum tarieven ingesteld voor het (mobiel) bellen en internetten in EU landen om zo een einde te maken aan de hoge belkosten voor vakantievierende Europeanen.

Of dit gelukt is, is nog de vraag, maar deze maatregel van Brussel geeft wel aan dat bereikbaarheid en toegankelijke communicatie in het buitenland belangrijke thema’s zijn voor de Europese consument. Een thema waar bedrijven uit de reisindustrie ook veel mee te maken hebben. TeleForwarding laat zien hoe de inzet van servicenummers boekingsites en reisbureaus zal helpen om hun eigen (telefonische) bereikbaarheid te verbeteren en zich zo te onderscheiden van de concurrentie.

TeleForwarding, gespecialiseerd in het leveren van inbound voice services, wil als telecombedrijf graag laten zien wat haar diensten en servicenummers kunnen betekenen voor bedrijven in andere industrieën. Om die reden zal het bedrijf zich in haar artikelen en social media kanalen de komende maanden richten op 6 bedrijfstakken, waarin servicenummers een belangrijke rol (kunnen) spelen, namelijk: Food & Beverage, Transport & Logistiek, Automobiel, Gezondheidszorg & Farmacie, Detailhandel en de Reisindustrie. TeleForwarding legt uit hoe uw onderneming door het gebruik van 00800, 0800, 0900 nummers of geografische telefoonnummers (http://www.teleforwarding.nl/nl/servicenummers) een grenzenloze bereikbaarheid creëert, de klantenservice verbetert en ervoor zorgt dat klanten naar uw bedrijf zullen terugkeren, want: “The return of customers, is the return on investment.” In deze vakantietijd wordt de blik allereerst gericht op de reisindustrie.

Het boeken van de reis

Heeft u al eens online een vakantie geboekt? Het aantal mensen dat hier positief op antwoordt, neemt steeds sneller toe. In de reisbranche is het doen van transacties via online booking sites eerder regel dan uitzondering geworden. Tenminste, zo lijkt het als gekeken wordt naar het grote aantal online aanbieders van vakantiereizen. Toch gaf het Duitse TUI (http://www.onetoone.de/index.php?Artikel=Tui-com-Neustart-als-Online-Urlaubsmarktplatz_21637Teil2) onlangs aan dat nog steeds maar 1% van hun websitebezoekers direct converteert, een groot deel van de bezoekers gaat naar een concurrent en 30% van de online bezoekers boekt uiteindelijk in het reisbureau. Bovendien meldde Time Magazine (http://newsfeed.time.com/2012/04/23/travel-agents-make-a-return-trip/) afgelopen voorjaar dat het fysieke reisbureau een comeback maakt in Amerika, waar boekingen via deze bureaus momenteel een derde van de nationale reisindustrie uitmaken. Alhoewel zowel TUI als Time Magazine zeker niet het einde van het online boeken inluiden, maken deze cijfers wel duidelijk dat persoonlijk en direct contact en door de consument nog steeds erg gewaardeerd wordt. Veel bedrijven hebben hiervoor weliswaar een telefoonnummer beschikbaar, maar deze is veelal lastig te vinden of heeft een 0900 prefix waardoor bellen prijzig kan zijn. Met andere woorden; online boekingssites en reisbureaus lijken, bewust of onbewust, het directe contact, dat de klant zo waardeert, te willen vermijden en lopen daarmee boekingen mis.

Echter, als mensen gratis toegang hebben tot een bedrijf via internet en ook gratis e-mails kunnen versturen, waarom bieden bedrijven dan niet de mogelijkheid om ook gratis telefonisch contact met een hen op te nemen? Hans Lasonder, CEO van TeleForwarding International B.V., heeft een vermoeden: “Callcenter managers en bedrijfseigenaren zijn waarschijnlijk bang dat gratis telefoonnummers te veel en te dure telefoontjes zullen opleveren”, zegt Lasonder, “maar dit idee klopt niet. Ten eerste zijn het niet zozeer de verkeerskosten die hoog zijn – althans wat betreft de tarieven die TeleForwarding hanteert (http://www.teleforwarding.nl/nl/prijzen/prijs-calculator)
, deze liggen tientallen procenten lager dan de tarieven van de nationale telefoonmaatschappijen- het zijn vooral de personeelskosten in het callcenter die hoop kunnen oplopen. Hoewel een gratis 0800 servicenummer (http://www.teleforwarding.nl/0800) inderdaad tot extra telefoontjes leidt, betekent dit niet dat er voor die extra telefoontjes meer personeel nodig is. In combinatie met intelligent routing kunnen deze extra calls makkelijk worden opgevangen door de aanwezige capaciteit in het bestaande callcenter.” Dit betekent dat er met slechts een kleine investering meer klantenservice kan worden geboden; een investering die zich bovendien snel weer terugverdient.

Daarnaast ziet Lasonder een gratis 0800 of 00800 servicenummer vooral als een aanvulling op de bestaande online contactmogelijkheden. “Wanneer een website goede informatie geeft en het contact per e-mail goed verloopt, zullen mensen een bedrijf alleen willen bellen bij moeilijkere en specifiekere vragen of problemen. Dit geldt zeker voor de reisindustrie, waarin het steeds gebruikelijker wordt om online reizen te boeken.” Met een gratis servicenummer laat u als bedrijf zien dat u de klant in dit geval graag persoonlijk te woord staat en bereid bent in deze extra service te investeren. U geeft hiermee aan, werkelijk voor uw klanten te willen zorgen; precies datgene waarnaar de consument op zoek is, zeker wanneer het om vakanties gaat. Een servicenummer verrijkt en completeert zo het totale serviceaanbod. Hiermee levert u de klant iets extra’s, iets wat u onderscheidt van de concurrentie. “In een industrie waar veel concurrentie heerst, zoals de reisindustrie, zijn het juist deze details die het verschil maken en ervoor zorgen dat klanten de volgende keer weer naar uw bedrijf zullen terugkeren. Een gratis 0800 servicenummer is hiermee een ideaal middel voor klantenbinding”, zegt Lasonder.

Naast een gewoon contactnummer, hebben de meeste reisorganisaties een telefoonnummer nodig voor noodgevallen. Ook hier kan een servicenummer het verschil maken. In dit geval is vooral een 00800 internationaal gratis servicenummer (http://www.teleforwarding.nl/00800), ofwel een UIFN nummer, erg geschikt, in het bijzonder voor organisaties die in veel landen aanwezig zijn en/of hun doelgroep in meerdere landen hebben. Een 00800 nummer is namelijk in elk land hetzelfde en kan hiermee als duidelijk herkenbaar en internationaal gratis telefoonnummer naar klanten worden gecommuniceerd, bijvoorbeeld op uw tickets en reserveringsbevestigingen. Verzorgt u als reisbureau veel reizen naar Azië? Dan kunt u een makkelijk te onthouden 00800 nummer instellen in elk Aziatisch land waarin u aanwezig bent. Met behulp van een online dashboard (http://www.teleforwarding.nl/dashboard) kunt u zelf bepalen wanneer het nummer in welk land actief is en met intelligent routing zorgt u ervoor dat de bellers van elk land met de juiste noodcentrale en verantwoordelijke medewerker verbonden worden. “Een 00800 noodnummer is altijd en overal hetzelfde telefoonnummer en is zo duidelijk te herkennen en, met een juist gekozen cijferreeks, ook makkelijk te onthouden. Ook als de stress toeslaat, of de papieren zoek zijn, bent u makkelijk te vinden en te bereiken, wat de klant een extra gevoel van zekerheid zal geven. Opnieuw”, zo stelt Hans Lasonder, “een manier om u met een gratis 00800 servicenummer te onderscheiden van uw concurrenten.”

Op de plek van bestemming

Alhoewel 00800 en 0800 servicenummers in toenemende mate ook voor mobiele bellers te bereiken zijn, is dit nog niet overal het geval. De verzorging van, en communicatie met, reizigers in het vakantieland kan daarom niet alleen via gratis 00800 of 0800 servicenummers verlopen. Toch wordt communicatie op lokaal niveau steeds belangrijker. Volgens de richtlijnen van het Europees Consumentencentrum (http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Pakketreizen#par8), moeten bijvoorbeeld alle aanbieders van pakketreizen voor vertrek aangeven waar de reiziger op de plek van bestemming terecht kan “als er problemen zijn en/of een telefoonnummer [bieden] voor noodgevallen”. Over het algemeen is er uiteraard een reisleider of contactpersoon ter plaatse. “Maar opnieuw”, zegt Lasonder, “kunt u met behulp van speciale telefoonnummers een extra service bieden waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie.” In dit geval ziet TeleForwarding een duidelijke rol voor lokale geografische telefoonnummers (http://www.teleforwarding.nl/geo-nummers). Deze lokale telefoonnummers hebben een lokaal netnummer en zijn daarmee tegen een lokaal beltarief toegankelijk. Bovendien geeft een lokaal telefoonnummer de reiziger ter plekke het gevoel dat de reisorganisatie dichtbij en bereikbaar is. Met behulp van het online dashboard en intelligent routing zijn deze geografische telefoonnummers echter altijd door te verbinden naar de hoofdcentrale van een onderneming, ook als deze zich bijvoorbeeld in Amsterdam, London of Berlijn bevindt. Een lokale aanwezigheid wordt zo gesuggereerd, maar is niet per se noodzakelijk.

“Maar heeft u wel een aantal reisleiders ter plaatse, dan kunt u de geografische nummers ook laten doorschakelen naar hun mobiele nummers”, zegt Lasonder. Dat laatste heeft nog meer voordelen, want een geografisch telefoonnummer met dashboard en intelligent routing, stelt de manager van uw callcenter in staat het telefoonverkeer op deze nummers te monitoren. Welke reisleider krijgt er veel telefoontjes en in welke regio wordt er veel contact gezocht met de organisatie? Op welke dagen en tijdstippen wordt er veel gebeld en wanneer niet of weinig? Is er wel voldoende capaciteit aanwezig om ondersteuning te geven of moet deze worden uitgebreid of beperkt? Deze en andere vragen kunnen met een geografisch telefoonnummer snel worden beantwoord en op die manier kunnen eventuele knelpunten snel worden gedetecteerd. Bovendien kan een geografisch telefoonnummer van TeleForwarding worden uitgerust met een tijd-/datumroutering en voice2mail faciliteiten. Heeft een reiziger bijvoorbeeld ’s nachts een vraag, dan kan hij het lokale nummer bellen en wordt hij doorverbonden naar een callcenter dat ’s nachts bemand is, of een reisleider die dienst heeft. Is uw callcenter niet 24/7 bezet? Dan kunt u de reiziger de mogelijkheid bieden een boodschap in te spreken. Dit ingesproken bericht wordt vervolgens per e-mail naar de verantwoordelijke contactpersoon verstuurd. Zo kan de reiziger altijd een boodschap achterlaten en heeft hij het gevoel dat er continue aandacht en zorg aan hem wordt besteed. En dat is precies wat een reiziger wil tijdens de vakantie!

De hiervoor genoemde servicenummers, van gratis 0800 of 00800 tot geografische nummers, zijn ingrediënten die, wanneer zij op de juiste manier worden gecombineerd, samen bijdragen aan een goede servicekwaliteit van uw onderneming. De inzet van een servicenummer stelt u immers niet alleen in staat direct met klanten te communiceren, maar geeft u ook meer controle over de manier waarop klanten uw dienstverlening ervaren. Niet alleen kunt u met een gratis 0800 of 00800 nummer snel mogelijke problemen detecteren en oplossen, u geeft de klant ook een duidelijk signaal: “Ik zorg voor jou. Als het nodig is, ben ik altijd binnen handbereik.” Dit is de totale verzorging die een perfecte vakantiebelevenis garandeert.

“Het verschil tussen overleven en ten onder gaan, zit hem in de kwaliteit van het geleverde product in de breedste zin, inclusief kleine details die nogal eens over het hoofd worden gezien”, wil Lasonder nog eens benadrukken, “ zoals bijvoorbeeld het volledig gratis bereikbaar zijn van de organisatie, ook telefonisch. De investering hierin is bovendien ook slechts een detail, helemaal als u via internet en e-mail ook duidelijke en transparante informatie geeft. Een servicenummer is dan slechts een aanvulling op uw totale servicepakket en geeft de klant, de reiziger, het gevoel net dat beetje extra aandacht te krijgen.” Aandacht en zorg zijn hiermee de toverwoorden die de beleving van de klant positief beïnvloeden. En met deze prettige herinnering aan uw organisatie zal hij ook de volgende reis bij u willen boeken. Wilt u uw klanten ook extra aandacht geven en uw concurrenten achter u laten? Neem dan direct contact (http://www.teleforwarding.nl/nl/contact/) met ons op en laat u informeren over wat er met 00800, 0800 geografische telefoonnummers in uw organisatie aan voordelen en winst te behalen is.

De oplossing van TeleForwarding – The Holiday Care Package

Omdat ook TeleForwarding haar klanten graag extra aandacht geeft, is er nu bovendien het speciale ‘Holiday Care Package’ (http://www.teleforwarding.nl/nl/prijzen/pakketten/holiday-care-package ). Dit pakket is speciaal gericht op reisbureaus en online boekingssites.
Met dit pakket kunt u 8 geografische nummers in 8 landen naar keuze inrichten en u krijgt er van ons een online dashboard bij. Of heeft u liever gratis 0800 nummers? U kunt ook een 0800 Holiday Care Package samenstellen met daarin 8 gratis 0800 nummers in 8 landen naar keuze.

Kijk hier voor meer informatie op www.teleforwarding.nl of neem direct contact met ons op via het gratis servicenummer: 00800 00123456.

Media Contact
Anniek van Engelenburg
Mail:
Phone: 00800 00123456
Web: www.teleforwarding.nl