Arbois in Montagnes du Jura - het Franse Juragebergte - enkele fraaie streetviews

De provincie Gerona is de eerste Spaanse provincie bij de passage van de grens met Frankrijk.

Booking.com heeft een aanbod van meer dan 2.330.186 accommodaties over de hele wereld.

Kreta is het grootste en meest zuidelijke eiland van Griekenland. Het heeft voor ieder wat wils.

Vanaf 1 september biedt  Brussels Airlines haar klanten de keuze uit niet minder dan vier reisformules. Klanten kunnen zo, op basis van hun eigenservicewensen en budget, beter zelf bepalen hoe ze willen reizen. 

De goedkoopste retourtickets zullen al beschikbaar zijn vanaf 69 euro all-in. Met deze nieuwe marktstrategie positioneert Brussels Airlines zich als een luchtvaartmaatschappij die volop inspeelt op de nieuwe reistrends.

Voor sommige passagiers is een maaltijd tijdens de vlucht een must, voor anderen is dit minder belangrijk. Sommige passagiers willen een all-inclusive product, anderen willen alleen betalen voor een beperkt aantal diensten of zijn tevreden met een basisproduct. Het consumentengedrag van wie over korte afstanden met het vliegtuig reist, is de voorbije jaren en maanden structureel gewijzigd. Brussels Airlines deed onderzoek naar haar klanten en kwam tot de conclusie dat haar commerciële strategie voortaan nog beter moet inspelen op de nieuwe, uiteenlopende behoeften van wie beroepsmatig of om vrijetijdsredenen het vliegtuig neemt.

    "De tijd dat de luchtvaartmaatschappij de keuze maakte voor de passagier is voorbij, vandaag is het de passagier zélf die wil kiezen hoe hij reist en die beslist welke serviceniveau het best past. We moeten daarom breken met de oude tradities. Meer dan ooit bestaat onze strategie erin om te differentiëren, te segmenteren en om de consument centraal te stellen in alles wat we doen. Nadat we eerder al investeerden in ons lange afstandsaanbod, een Europese vlootvernieuwing startten en ons Europese netwerk gevoelig uitbreidden,  hebben we nu nieuwe productformules ontwikkeld die zijn gebaseerd op wat onze gasten écht willen.”
""Bernard Gustin, CEO Brussels Airlines ""


Vanaf 1 september hebben Brussels Airlines klanten die binnen Europa vliegen daarom de keuze uit vier productformules:  check&go, light&relax, flex&fast en bizz&class.

Met check&go zal Brussels meer dan ooit de prijsgevoelige consument aanspreken die op zoek is naar een goedkoop vliegreis, die reist zonder check-in bagage, bereid is om een snack of drankje aan te kopen aan boord en tevreden is met een ticket dat niet wijzigbaar is. check&go retourtickets zijn uiterst competitief en zullen beschikbaar zijn vanaf 69 euro (retourticket), taksen inbegrepen.


light&relax , beschikbaar vanaf 109 euro (retourticket), is een reisformule die uitstekende prijs/kwaliteit biedt aan wie check-in bagage wil meenemen, zijn vliegtuigzetel zélf wil kiezen bij reservatie en beperkt wijzigbaar vliegticket wil.


Met de formule flex&fast – een upgrade van het bestaande b.flex product - speelt Brussels Airlines nog meer in op de zakenreiziger die tijd wil winnen op de luchthaven (check-in priority, fast lane aan security) en aan boord (plaats vooraan in het vliegtuig), zijn ticket kan wijzigen en tijdens de vlucht wil genieten van gratis drankjes en maaltijden.


bizz&class is het nieuwe business class product van Brussels Airlines. Wie bizz&class reserveert,  geniet van een topproduct met toegang tot de binnenkort nieuwe Brussels Airlines lounges op Brussels Airport, een nieuwe gourmet & fine dining ervaring aan boord die al bij reservatie kan geselecteerd worden, meer bagage en alle andere bestaande business class voordelen zoals bijvoorbeeld een vrije stoel in het midden.


Met deze 4 productformules die vanaf 1 september worden aangeboden op alle Europese vluchten positioneert Brussels Airlines zich als een hybride luchtvaartmaatschappij die voor alle marktsegmenten en budgetten een ‘high value for money’ oplossing biedt.  Tegen het einde van dit jaar wordt ook nog een nieuw( familie vriendelijk) frequent flyer programma gelanceerd dat het bestaande Miles & More getrouwheids-programma vervolledigt en zich speciaal richt op wie enkel binnen Europa vliegt.

    “Aan de productontwikkeling die we vandaag bekendmaken ging een jaar research vooraf. Onze nieuwe positionering is uniek want geen enkele andere luchtvaartmaatschappij die vanuit Brussels Airport opereert biedt zoveel keuzemogelijkheden als Brussels Airlines.  Onze gasten moeten niet de keuze maken tussen prijs of kwaliteit, Brussels Airlines biedt hen een competitieve prijs én kwaliteit. We zijn ervan overtuigd dat dit keuzeaanbod ons zal toelaten om nieuwe klanten aan te trekken voor wie we vroeger niet het geschikte product hadden. Bestaande Brussels Airlines klanten zullen dan weer vanaf 1 september kunnen vaststellen dat we hen nog meer service en kwaliteit bieden tegen zeer scherpe markttarieven."
""Lars Redeligx, Chief Commercial Officer Brussels Airlines""



Naar aanleiding van deze nieuwe commerciële strategie lanceert Brussels Airlines ook een nieuwe slogan.  Met ‘We go the extra smile’ positioneert Brussels Airlines zich als een dynamische luchtvaartmaatschappij die in al haar activiteiten de extra mijl gaat om haar gasten te plezieren. ‘We go the extra smile’ wordt ook een belangrijke interne bedrijfsfilosofie voor alle Brussels Airlines medewerkers.

Over Brussels Airlines
Brussels Airlines, lid van de Lufthansa Groep en van Star Alliance, is de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vluchtaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel. De 44 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines zorgen dagelijks voor ongeveer 250 vluchten naar meer dan 80 Europese en Afrikaanse bestemingen, een dagelijkse verbinding met New York JFK en vijf vluchten per week naar Washington D.C.
Op haar lange afstandsvluchten worden de passagiers verwelkomd in een totaal vernieuwde Business Class met full flatbeds en state of the art inflight entertainment en een nieuwe Economy Class met individuele inflight entertainmentschermen en ergonomische zetels. Lange afstandsvluchten worden met Airbus A330-200/-300 toestellen geopereerd.

Op haar Europese netwerk, vooral aangevlogen met Airbus A319 en A320, biedt Brussels Airlines drie formules aan: een Business Class product “b.business”, een flexibele reisformule die synoniem staat voor tijdswinst en comfort “b.flex economy+” en een low fare product “b.light economy”.

Naast de 20 bestemmingen in Afrika en 2 in de Verenigde Staten  (New York en Washington) biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog lange afstandsvluchten naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië, Noord-Amerika en Canada.

Brussels Airlines biedt op al haar vluchten ook cargo capaciteit aan die door het Cargo Departement wordt gecommercialiseerd. Brussels Airlines verzorgt zélf ook het dagelijkse onderhoud van haar vliegtuigvloot in haar eigen vliegtuigloods.

Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op meer dan 90 jaar Belgische luchtvaartervaring.

Meer informatie op brusselsairlines.com