china touristDe voorspellingen zijn dat in 2015 rond de 140 miljoen Chinese toeristen naar het buitenland te gaan en daar vele miljarden samen zullen uitgeven.

De Amerikaanse toeristische sector  zal maar liefst 2,85 miljoen Chinese kunnen verwachten in 2015, waar ze meer dan $ 15 miljard dollar zullen besteden. De groei van het Chinese toerisme heeft natuurlijk gevolgen voor de hospitality- en de reisindustrie en dus is het belangrijker dan ooit voor hotels, restaurants, retailers en toeristische bestemmingen om aan de wensen van de onafhankelijke Chinese reiziger te voldoen.

1. Het aantal onafhankelijke reizigers zal blijven stijgen

Onder het nieuwe visumbeleid, kunnen individuele Chinese reizigers gemakkelijker aan een uitreisvisum komen en de bureaucratie is verminderd. Door dit versoepelde beleid zal het uitgaande toerisme blijven groeien en voor de VS verwacht men bijvoorbeeld een groei tot maximaal 7,3 miljoen Chinese bezoekers naar de VS in 2021.

2. De Chinezen zijn op zoek naar authentieke lokale ervaringen

Door het versoepelde visumbeleid  beleid hoeven de rerizigers niet meer te stressen om alle geplande bezoeken in een korte reis te stoppen. Ze kunnen steeds meer tijd nemen, vaker terug komen en eigen routes plannen. Zij streven naar lokale en unieke ervaringen die bijvoorbeeld voor de Chinese groepsreizen minder goed mogelijk zijn.

china tourist 23. Het toenemende belang van zoeken & boeken op de mobiel

Volgens het China Internet Network Information Center telt China momenteel meer dan 618 miljoen internetgebruikers. Meer dan 80 procent van deze gebruikers hebben  toegang tot het web via een mobiel apparaat, en het percentage van de gebruikers van mobiele apps is gestegen van 6 procent in 2013-17 procent in 2014.  De opkomst van het digitale tijdperk in China betekent dat het boeken van de reis nu steeds meer individueel/online gebeurt waarbij meer dan de helft van de Chinese internationale reizigers (53 procent) het boeken van hun hotel doet via het web of de mobiele apps. Een methode die is bijzonder populair is bij de onafhankelijke reizigers onder de leeftijd van 25 jaar.

4. Een toenemend aantal Directe vluchten

In 2006 waren er tien non-stop vluchten tussen de VS en China voor ongeveer 2 miljoen passagiers reizen per jaar. In 2014 is het aantal non-stop routes gegroeid naar 35  met drie extra non-stops al aangekondigd voor 2015.

5. De opkomst van UnionPay betaalkaarten

Volgens een 2014 Nilson rapport heeft UnionPay een groot marktaandeel van alle kaarten in China. De kaart heeft ook een hoge gemiddelde aankooptransactie (319 $) vergeleken Visa met (80 $) en MasterCard (87 $).

China en Nederland
Onlangs werd bekend dat het toerisme vanuit China naar Nederland vorig jaar met 18% is gestegen. Daarmee is China voor Nederland de grootste stijger. Nu al bezoeken jaarlijks 250.000 Chinese toeristen ons land.

{jcomments on}