mobile device storyMobiele en last-minute boekingen zijn in de lift. Onderzoekers van PACA (Pacific Asia Travel Association) stellen vast  dat de kansen in Azië spannender zijn dan ooit. In Azië zijn er voortdurend verschuivingen - het is dus zaak de ontwikkelingen goed in de gaten te houden. Dus wat zijn de vijf niet-te-missen online-marketing trends in reizen voor deze regio?

 

     1. Mobiel: sneller dan de desktop

Mobiel en social media zijn belangrijk in het gebied van PACA. Ondanks de diversiteit in de hele regio, zijn mobiele boekingen over de hele linie sneller dan desktop boekingen gegroeid. Recente rapport van online reisbureaus benadrukken dat 30% van de transacties komen via mobiele applicaties. Het is dan ook duidelijk dat verbetering van de online marketing richting mobile devices en applicaties belangrijk is.

Uit onderzoek van EyeforTravel's 2014 Mobile blijkt dat 86% van webbezoekers 10+afbeeldingen bekijken per websitebezoek. Het online mediabedrijf Leonardo Worldwide wijst erop  dat de  mediaconsumptie op mobiel 30% hoger is dan op de desktop. Het is daarom belangrijk een ""mobile strategie"" te hebben waarin vooral aandacht voor visuele content.

last minute
     2. Last-minute boekingen: in de lift

70% van de bezitters van een mobiel in Azie verlaten hun huis niet zonder dit device (zonder deze devices).  Daardoor zijn last-minute boekingen -'on-the-go' boekingen - zo opvallend.  De consument heeft steeds meer de smartphone is bij de hand voor zijn trip-planning momenten.

personalisering

     3. Personalisering: Ken uw consumenten en hun keuzes

Google's hoofd van  de Travel APAC, Simon Fiquet, is van mening dat de belangrijkste trend van dit moment is de mogelijkheid om CRM-gegevens en 3rd party data combineren tot een marketing campagne met op maat voor gedefinieerde profielen voor de reizende consumenten. Dit om klanten op het juiste moment en tegen de juiste prijs te kunnen bereiken.

millennials

     4. Millenials - ander type reiziger die het reizen opnieuw uitvindt.

De komende tien jaar zullende zg. de zogenaamde Millenials (ergens geboren tussen 1980 en 1996) een goed inkomen hebben. Deze groep van consumenten is bijzonder sterk in opkomst in Azië - dus een niet te missen kans. Het is dan ook belangrijk om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van deze doelgroep. Ongeveer 60% van deze  Millenials woont in Azië. (McKinsey & Co)

airbnb

     5. China: denk peer-to-peer

China is en blijft een belangrijke leverancier van reizigers. Uit onderzoek van China Search International blijkt dat de regio wordt getipt als s'werelds grootste bron van uitgaande toerisme. Goed voor 200 miljoen trips per jaar in 2020.

Dee meerderheid van de Chinese reizigers zijn nog steeds in een 'vroeg stadium' van het concept reizen: ze reizen in groepsreizen en veelal reizen ze voor de eerste keer. De jongere generaties nemen een  'westerse' levensstijl aan, zijn steeds meer vertrouwd met peer-to-peer-diensten als UBER en Airbnb. Chinese reizigers zijn er ook om bekend 'koersgevoelige' te zijn: het zijn goede "zoekers" in het vinden van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Met andere woorden: op zoek naar een een goede deal! En dan vooral op de mobile !!{jcomments on}


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com