Fortune bracht in november een artikel met vier belangrijke reistrends voor 2016. Het artikel wad gebaseerd op een aantal brainstorm sessies met bevindingen van experts uit de reisbranche.

 Bleisure travel
De opkomst van "bleisure" travel: Het combineren van business en plezier - wat steeds populairder wordt . Technologische ontwikkelingen hebben mogelijkheden ontwikkeld voor mensen die op zoek zijn naar een betere balans  tussen prive en business.  Want:  waarom strand zou je zitten mailen en werken op een te druk kantoor als dat tegenwoordig ook gewoon op het strand kan?

Mobiel op reis
Reizen wordt steeds mobieler - mobile connected!:  Hoewel veel mensen de wereld van de techniek willen ontvluchten en een andere omgeving willen opzoeken, willen ze toch altijd verbonden blijven met de techniek: bereik hebben en verbonden met wifi.  Alles over vluchtgegevens, stadsplattegronden, toegang tot sociale media sharing vereist enige vorm van internet.

Ervaringsreizen
De markt van het ervaringsgerichte reizen explodeert.  Marketeers beseffen steeds meer dat hun doelgroep graag een  voorproefje of een soort ervaring  willen alvorens tot aankoop over te gaan. Zo heeft het marketing team van Hawaiian Airlines een strand aangelegd in Beijing. Ook hebben ze hula dansen gepresenteerd in New York .  Foto's zijn niet meer genoeg.  Reizigers willen er de "echte" ervaring voor in de plaats krijgen . Dit maakt deel uit van een groeiende groep van reizigers die op zoek is om het reizen zo authentiek mogelijk te ervaren.

Naadloze voorbereiding
Het kan vooraf allemaal naadloos voorbereid worden.  Elke fase van de reis kan perfect worden georganiseerd via de nieuwe media:  vluchten, auto's, restaurants, voorstellingen, ontmoetingen met de lokale bevolking, niet te missen uitkijkpunten, unieke ervaringen.  Voor mensen die het gevoel hebben dat 'tijd is geld' is, is dat een belangrijke voorwaarde.


Veilig, snel, vertrouwd

Booking.com