Fotografie en video zijn belangrijke aspecten van een succesvolle digitale marketing. En dankzij de recente vooruitgang in de it-technologie is video en timelapse productie een toegankelijke marketing tactiek voor bedrijven van elke omvang en budget geworden.
Video en timelapse hebben een enorm bereik waardoor het zo'n krachtige aspect van marketing is. Kijk maar eens naar een voorbeeld over het Noorderlicht in Noorwegen....
Gewoon eens naar deze statistieken kijken:
* Na Google, YouTube is de tweede grootste zoekmachine in de wereld.
* YouTube en Vimeo hebben meer dan een miljard gebruikers. Dat is een derde van alle mensen die het internet gebruiken.
* En elke dag kijken die mensen honderden miljoenen uren van videos.
Met goede videos heb je in Youtube en Vimeo gratis toegang tot kanalen die een miljoenenpubliek bedienen.
Video heeft een sterk effect en is goed voor je website.
De gemiddelde bezoeker zal veel meer tijd besteden aan uw website met de video of timelapse. Google neemt ook videos en timelapse waar in uw pagina's en zal deze veelal een hogere ranking geven.
Video en timelapse kunnen helpen bij het nemen van een beslissing
Voor het toerisme in het bijzonder is bewegend beeld van cruciaal belang - blijkt uit de statistieken:
* YouTube is de meest gebruikte site voor video's. Maar liefst 79% van de gebruikers zijn op zoek naar beelden over bestemmingen.
* 66% van alle reizigers bekijken films over bestemmingen waar ze graag naar toe willen reizen.
* 54% van de reizigers kijken ook naar videos bij het kiezen van accommodatie
* 63% van de reizigers kijken in de video's ook naar mogelijke activiteiten op hun bestemming.
In reizen, verkoopt u een ervaring, een emotie en een gevoel. Video is het beste medium om dit over te brengen. Kijk maar eens naar deze voorbeelden in Vimeo:
https://vimeo.com/101904205 Noord West Amerika
https://vimeo.com/142359723 Karpaten
Film en video marketing in het toerisme is nog nooit zo belangrijk geweest.
Timelapse van het Noorderlicht in Noorwegen