Reisorganisaties kunnen voortaan eenvoudig hotelkamers boeken voor groepen van 15 tot 60 personen. Accor ontwikkelde speciaal hiervoor een gebruiksvriendelijke site waarop tot 30 kamers gelijktijdig geboekt kunnen worden.
Gebruikers van de boekingssite hebben toegang tot:
- De realtime beschikbaarheid van single, double en twin rooms;
- De best beschikbare prijs;
- De optie- en reserveringssystemen van alle individuele hotels.
Momenteel zijn de belangrijkste Europese bestemmingen via de site beschikbaar, waaronder Accor hotels in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. In 2015 worden alle Aziatische bestemmingen van de hoteloperator aan de site toegevoegd. Alle marktsegmenten zijn op de site vertegenwoordigd, van luxe tot economy hotels.
Toenemend aantal online groepsboekingen
“Het aantal online boekingsaanvragen is met 33% gestegen sinds 2012”, aldus Carlo Olejniczak, Accor Senior Vice President Global Sales. Hij onderstreept met deze cijfers het belang van online boekingskanalen. “Reisorganisaties willen steeds sneller informatie kunnen opzoeken om hun eigen klanten van dienst te zijn.”
Jean-Claude Balanos, Accor’s Vice President Leisure Sales, verklaart het idee achter de site: “Voor het eerst is er nu een online tool die ingewikkelde en tijdrovende groepsboekingen tot het verleden laat behoren. Reisorganisatoren kunnen eenvoudig beschikbaarheid van hotelkamers bekijken en vervolgens boeken en besparen zo veel tijd.”
Aanvullende hoteldiensten
Gebruikers hebben eveneens de mogelijkheid om aanvullende hoteldiensten te boeken. Zo kunnen organisatoren via de site een groepsdiner in het hotel reserveren of bagagebeheer boeken.
De markt voor groepsreizen is internationaal georiënteerd, waarbij Aziatische gasten de trend zetten. Het internationale hotelaanbod van Accor, dat 92 landen beslaat, biedt daarom een passend aanbod voor deze markt. Accor-merken zoals Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure en ibis zijn dankzij hun aanbod en ligging populaire bestemmingen.
De site is beschikbaar op accorhotels.com via de ‘tourism’-link in het tabblad ‘zakelijke oplossingen’.
Accor, ‘s werelds toonaangevende hoteloperator, biedt haar gasten en klanten de deskundigheid van zowel een hoteloperator en franchisegever (HotelServices) als van een hotelbezitter en investeerder (HotelInvest), met als doelstelling het realiseren van aanhoudende groei en harmonieuze ontwikkeling van het netwerk. Met ruim 3.600 hotels en 460.000 kamers, verdeeld over alle hotelsegmenten, verwelkomt Accor zowel zakelijke als vrijetijdsreizigers in 92 landen. Het merkportfolio bestaat uit de luxe hotels Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, de midscale-hotels Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio en de economy-hotels ibis, ibis Styles, ibis budget en hotelF1. www.accor.com | www.accor.com /