NIEUW SOCIAL MEDIA KANAAL VOOR PROMOTIE VAN CAMPAGNES EN NIEUWE BEZIENSWAARDIGHEDEN. NYC & Company, New York City’s officiële marketing en toerismebureau, heeft een Instagram account gelanceerd om de berichten van de organisatie wereldwijd meer bekendheid te geven en om New York City te presenteren als de stadsbestemming bij uitstek.
Het Instagram account, @nycgo_press, is het eerste Instagram account van een Amerikaanse citymarketing-organisatie en richt zich op de media en invloedrijke personen.
“Instagram heeft op dit moment meer dan 300 miljoen actieve gebruikers per maand, dit laat zien dat de manier waarop mensen met elkaar communiceren aan het veranderen is,” zegt Christopher Heywood, Senior Vice President van Global Communications bij NYC & Company. “ Als communicatie team staan we vooraan in het ontdekken van deze sociale omgeving en hopen we dat de media nog meer geïnspireerd raken door de levendigheid en het steeds veranderende landschap van New York City.”
Het Instagram account van NYC & Company heeft op dit moment al meer dan 700 volgers sinds de lancering eerder dit jaar. Daarnaast heeft NYC & Company ook een officieel Twitter account, @nycgo_press, dat in April 2011 werd gelanceerd. De accounts geven aandacht aan de communicatie- en marketing campagnes van NYC & Company, foto’s van achter de schermen en een update over de ontwikkelingen in het toerisme.
Over NYC & Company
NYC & Company is het officiële marketing- en toerismebureau voor de stad New York, opgericht om toerisme in de vijf stadsdelen van New York te optimaliseren, economische bloei te stimuleren en het positieve imago van New York wereldwijd te verspreiden.