Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE) in Nederland heeft na een pitchtraject besloten om met PR-bureau NewsLab in zee te gaan. Sinds 1 mei adviseert en ondersteunt NewsLab CTBE op PR-gebied. Het Amsterdamse bureau verraste CTBE met frisse ideeën om de veelzijdigheid en onontdekte pareltjes van het eiland op creatieve wijze onder de aandacht te brengen van de reislustige consument.
Edward Suares, directeur van Curaçao Toeristen Bureau Europa, benadrukt de waarde van een sterke PR-strategie voor de toeristische sector: “Het is zeer belangrijk dat we Curaçao als populaire reisbestemming op een creatieve manier onder de aandacht blijven brengen van media, consumenten en reisagenten. Vorig jaar bezochten meer dan 452.000 vakantiegangers ons eiland, waarvan maar liefst 31 procent uit Nederland. Door onze marketing, sales en PR-activiteiten op elkaar af te stemmen en daarin te vernieuwen met innovatieve concepten, zorgen we ervoor dat de Nederlandse toeristen in groten getale naar Curaçao blijven komen.”
Vanuit die gedachte koos CTBE voor een nieuwe, krachtige partner in PR. Suares ziet de samenwerking met vertrouwen tegemoet: “In NewsLab hebben wij een energieke en toonaangevende partner gevonden die vernieuwend, creatief en executief sterk is. Het team dat voor ons aan de slag gaat, kent Curaçao al goed. Ze komen er regelmatig en door de warme band die zij met de mensen van het eiland hebben, zijn ze op de hoogte van de laatste ontdekkingen en ontwikkelingen. Ze voelen een groot enthousiasme om al die kennis over het eiland op inspirerende wijze aan de reislustige consument over te brengen.”
Binnen NewsLab zijn Isabelle Los (sr. adviseur) en Iris Midavaine (adviseur) verantwoordelijk voor het account. Zij werken nauw samen met de medewerkers van het Curaçao Toeristen Bureau Europa in Den Haag. “Het is voor ons een feest om de communicatie voor dit prachtige eiland te mogen verzorgen. Curaçao spreekt velen tot de verbeelding. Wij zullen de Nederlandse reismedia en consument op verrassende wijze inspireren en laten kennismaken met wat zij wellicht nog niet ontdekt hebben over het eiland”, aldus Los van NewsLab.
Over Curaçao Toeristen Bureau Europa
Het Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE) behartigt ruim dertig jaar de Europese belangen op het gebied van toerisme voor de zonnige vakantiebestemming Curaçao. Voor zowel consumenten als zakelijke relaties is CTBE verantwoordelijk voor de marketing van dit veelzijdige en geliefde eiland in het Caribisch gebied. Als grootste van de ABC-eilanden heeft Curaçao iedere reiziger verrassend veel te bieden. Naast het aangename klimaat - dankzij de constante tropische temperatuur - heeft het eiland met de beroemde witte stranden fantastische watersportmogelijkheden en een adembenemende onderwaterwereld. Het biedt vele bezienswaardigheden, waaronder iconische bruggen, kleurrijke architectuur en historische landhuizen. Dankzij de uitstekende accommodaties en de verscheidenheid aan locaties en faciliteiten is Curaçao een zeer populaire reisbestemming, ook voor zakelijke bijeenkomsten en congressen. Het eiland ligt op slechts negen uur vliegen van Nederland en is goed bereikbaar. Dagelijks vertrekken er vluchten vanuit Amsterdam en wekelijks vanuit Düsseldorf. Curaçao is afgelopen jaar door Zoover voor de derde keer op rij uitgeroepen tot ‘Populairste vliegvakantieland buiten de EU’. Meer informatie over CTBE en het eiland Curaçao is te vinden op www.curacao.com.
Over NewsLab
NewsLab is een full service bureau met 25 medewerkers. NewsLab biedt corporate- en marketingcommunicatie, variërend van issue- en reputatiemanagement, pers- en publiciteits-programma’s, PR-matige (her)introductie van producten en diensten, organisatie van evenementen en redactionele producties. NewsLab werkt onder andere voor ABN AMRO Corporate Banking, Atos, Atradius, Canon, Coca-Cola, Douwe Egberts, De Hypotheker, Embratur, Hogeschool Rotterdam, Jumbo, Kruidvat, Nationale Postcode Loterij, SITA, Specsavers en Univé.