British Airways opent vandaag haar volledig nieuwe British Airways Lounge op Amsterdam Airport Schiphol. De lounge biedt ruimte aan 105 gasten om te ontspannen, te werken of naar behoeve wat te drinken of te dineren.
De nieuwe lounge bevindt zich na paspoort controle in vertrekhal 3, Airport Lounge 40. De lounge is dagelijks geopend van 06:00 tot 21:45 en biedt uitzonderlijk fraai zicht op het platform van de luchthaven en alle activiteit die daar plaatsvindt.
Deze nieuwe British Airways Lounge, exclusief ontworpen voor premium British Airways passagiers, is een baken van rust waar men comfortabel kan werken en ontspannen. De lounge is rijk uitgerust met bijvoorbeeld gratis WiFi, overal oplaadpunten en ‘Café Style Dining’ zodat informele zakenmeetings kunnen worden opgezet. Het moderne ontwerp is volledig in de stijl van British Airways en komt wat uitstraling betreft overeen met de lounges die men aantreft op de thuisbasis van de Britse luchtvaartmaatschappij, Londen Heathrow Terminal 5. Lounges zijn voor veel gasten van British Airways een aangename gelegenheid om voor het vliegen in comfort en rust te verblijven of zaken voor te bereiden.
De nieuwe lounge is onderdeel van het British Airways investeringsproject van meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, moderne cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het reizen nog comfortabeler te maken, zowel in de lucht als op de grond.
De nieuwe lounge is verhuisd om ruimte te creëren aan een nieuwe stroom gasten op Amsterdam Airport Schiphol. Dit is een van de gevolgen van het OneXS-plan dat in een volledige transformatie van de luchthaven voorziet. Zo wordt het een luchthaven met gecentraliseerde beveiliging met verbeteringen op het gebied van screening waardoor de kosten van beveiliging omlaag gaan en de efficiency omhoog. Tot April 2015 kan het betekenen dat reizigers hinder ondervinden van deze verbouwing.
"Deze volledig nieuwe lounge is aangepast naar de wensen van deze tijd. Door de jaren heen is intensief gebruik gemaakt van onze vorige lounge en het werd tijd voor een upgrade. De lounge is van alle gemakken voorzien; uitgebreide vergaderfaciliteiten, gratis WiFi, ‘Café Style Dining’ en de mogelijkheid om je even terug te trekken. Wij zijn bijzonder trots op de uitstraling van de nieuwe lounge en het feit dat British Airways naast KLM de enige luchtvaartmaatschappij met een eigen lounge op Schiphol zijn. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat onze premium British Airways passagier hem snel weer weet te vinden." Katinka van Ekeren, Commercial Manager The Netherlands van British Airways