“Wij brengen je naar landen waar je moeder niet wil dat je heengaat”. Er is een nieuwe speler op de markt voor toerisme en reizen: het Utrechtse bedrijf CultureRoad. Het bedrijf biedt budget-groepsreizen aan voor jonge avontuurlijke reizigers. De eerste bestemmingen zijn inmiddels bekend en te vinden op www.cultureroad.nl.
Het komende jaar worden er meer dan 10 reizen naar Noord-Korea aangeboden. Daarnaast is het mogelijk op avontuur te gaan in Venezuela, Haïti, Iran en Cuba. “Het zijn veelal plekken waarvan je moeder liever niet heeft dat je er heen gaat,” aldus oprichter Rik Brinks. Hiermee onderscheidt CultureRoad zich ook meteen van andere organisaties. “Avontuurlijke reizen worden al veel aangeboden maar vaak zijn de bestemmingen voor ons toch nog te braaf.”
Veiligheid & budget
Hoewel de budget reizen van CultureRoad veelal van de gebaande paden afwijken, en naar ‘avontuurlijke’ landen gaan staat veiligheid altijd voorop. “De lokale situatie wordt altijd goed in de gaten gehouden. Zo hebben we overal lokale partners zitten die ons adviseren over de laatste stand van zaken. Daarnaast zijn we ook altijd eerlijk en open naar onze bezoekers,” aldus medeoprichter Caspar Steinebach. “Als het er echt niet veilig is, dan zouden we er zelf ook niet heen gaan. Dat doen we nu wel. Vaak wordt er in de media een negatief beeld geschetst van bepaalde landen, maar als je er eenmaal bent, zie je dat het vaak wel meevalt en ontdek je ook hoe bijzonder het er is. Onze bestemmingen zijn stuk voor stuk unieke plekken met een rijke historie en een boeiende cultuur.”
Over CultureRoad
Het Utrechtse bedrijf is een nieuwe speler op het gebied van cultuurpromotie, reizen en erfgoed.advisering. CultureRoad adviseert bedrijven en lokale overheden over toerisme, (city-) marketing en erfgoed en helpt met de uitvoering daarvan. Lopende projecten van CultureRoad zijn momenteel de Rubberboot Missie en USE-IT Utrecht, de stadsplattegrond voor jonge reizigers die wordt gemaakt in samenwerking met Toerisme Utrecht.