Luchtvaartmaatschappij voor het eerst in top 200 Global Brands. Emirates behaalt voor het eerst de top 200 van ’s werelds grootste merknamen volgens het 2015 Brand Finance Global 500 report dat deze week is gelanceerd. Het is het 4e jaar op rij dat Emirates een stijging in de lijst boekt van ’s werelds meest waardevolle merknamen.
De luchtvaartmaatschappij verovert voor 2015 de 196 positie, een stijging van 38 plaatsen ten opzichte van vorig jaar. Emirates’s geschatte merkwaarde is met meer dan 21% gestegen van $5.48 biljoen naar $6.6 biljoen. De luchtvaartmaatschappij behoudt ook de positie van meest waardevolle merknaam in het Midden Oosten en meest waardevolle merk als luchtvaartmaatschappij.
"Emirates is een wereldwijd bedrijf met een wereldwijd publiek, en als we ons bedrijf laten groeien moet ons merk meegroeien. Onze merkstrategie betreft niet alleen marketing en sponsoring, maar alles wat we doen, hieronder valt ook productinnovatie en het leveren van een goede service. Voor ons zijn onze klanten de ultieme rechters en jury. Om te worden uitgeroepen tot ’s werelds meest waardevolle merk als luchtvaartmaatschappij is een grote erkenning voor ieder van onze medewerkers. De kracht van het merk Emirates onderstreept ook de positieve impact die we maken op onze industrie, en we zullen hard blijven werken en investeren in ons merk. Ons doel is om één van 's werelds toonaangevende lifestyle merken geworden, en om de naam Emirates synoniem te maken met inspirerende reizen en ervaringen", zei Sir Tim Clark, President Emirates Airline.
In 2014 heeft Emirates een record aantal aan nieuwe A380 routes gelanceerd. Hierdoor is het netwerk van de luchtvaartmaatschappij uitgegroeid naar 145 bestemmingen verspreidt over zes continenten. In 2015 voert Emirates gemiddeld 3.500 vluchten per week uit met een stijging van het aantal city-pair combinaties die worden aangeboden voor leisure, business en cargo klanten. Om het aanbod van vluchten te onderhouden is de vloot van Emirates aanzienlijk gegroeid naar meer dan 230 vliegtuigen.
Terwijl investeringen in vooruitstrevende technologieën van cruciaal belang zijn voor het succes van een merk in een dergelijke concurrerende internationale omgeving, gelooft Emirates dat de klant beleving een belangrijke rol speelt. Emirates creëert kansen door mensen en culturen aan elkaar te verbinden met betekenisvolle ervaringen. Het portfolio van Emirates op het gebied van sponsoring partnerships draagt bij aan een positieve merkassociatie, bewustzijn en affiniteit.