Nieuwe studies tonen aan dat Millennials bereid zijn comfort op te offeren in ruil voor goedkopere reizen.
Dit is te lezen in een rapportage van Hipmunk, een Online Travel Agent (OTA) die voornamelijk vliegtickets en hotels. 1400 jongeren van 18 tot 34 jaar (Millenials) zijn geinterviewd. Hun studie toonde een aantal interessante trends - iets waar de reisindustrie van kan leren.
Bij het onderzoek werd ook betrokken de Generatie X, de demografische groep die geboren werd in de vroege jaren 1960 tot de vroege jaren 1980.
Het onderzoek leverde een aantal interessante verschillen tussen de twee groepen op.
Veel van de conclusies hebben betrekking op technologie, een onderwerp dat erg leeft bij de meeste jongere reizigers. Gevraagd: "Wilt u genieten van sociaal contact met andere passagiers, terwijl je aan boord bent", antwoord 53% van de Millennialspositief, terwijl dat slechts 36,7% is bij de Generatie X. "18% van de alleenstaande Millennials zou ook een in-flight dating app vergelijkbaar met Tindr willen gebruiken , terwijl dat slechts 9,1% is bij de generatie X.
De belangrijkste conclusies van het onderzoek lijken in overeenstemming te vallen met de heersende denkbeelden over Millennials. Technologie en design doen het goed bij de jongere generatie, op voorwaarde dat ze kosteneffectief en efficiënt zijn. Extrapoleren we die gegevens naar de huidige reisindustrie dan is het duidelijk waarom producten zoals Virgin America en Ace Hotels zo populair zijn. Het verklaart ook waarom grote merken als Hilton en Air France zo'n haast hebben merken als Canopy en Hop populair te maken - omdat - als Millennials ouder worden ze trouw aan deze producten zullen blijven. En is de omvang van de Millenials groot genoeg om daar rekening mee te houden? Dat lijkt van wel - wereldwijd zijn er meer dan 1,2 miljard Millenials en zij wonen vooral in landen waar de welvaart toeneemt.