Moças, een term bedacht door Tourism Intelligence International en komt van ""Men of certain age...!"" Laten we het vrij vertalen naar "Mensen van een zekere leeftijd". Die zekere leeftijd betreft dan mensen ouder dan 50. Ze zijn veeleisend en bereid voor de reis veel uit te geven.
Ze hebben in het leven al veel meegemaakt en zijn nu op zoek naar nieuwe avonturen in bijvoorbeeld de liefde, de carrière, exotische oorden en eventueel met nieuwe gadgets of bijzondere reizen . Mocas horen tot een demografische segment dat de reis- en toerismeindustrie niet kan negeren.
Tourism Intelligence International heeft berekend dat deze groep in de wereld een omvang heeft van ongeveer 1.6 miljard mensen en daarmee is deze grop van 50-plussers belangrijk voor de nabije toekomst. Het zijn vooral de mannen in deze groep die voor de nieuwe ontwikkelingen zorgen door activiteiten te ondernemen die ze daarvoor nog nooit gedaan hadden. Zo zijn ze zich bewuster geworden van gezondheid en"beauty" en schuwen niet spa- en gezondheidsbehandelingen te nemen tijdens een vakantie.
Toerisme Intelligence International schat dat de meest lucratieve markten voor dit 50-plus segment liggen in de USA, China, Duitsland, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.